vrijdag, oktober 06, 2006

Reflectie

18267. Dat is volgens statcounter het aantal unieke personen dat tussen 1 en 30 september minstens één keer de bereidwilligheid heeft gehad om mijn blogs te lezen. Ik ben dus een tevreden blogger. Misschien is het eens de tijd voor een kleine reflectie.
Ik heb het tijdens de voorbije maanden gehad over voetbal, doping, To Walk Again, triatlon, veldrijden, mountainbike, wegrennen, zwemmen, autoraces, fietstrial, de Mont Ventoux, de bananenrepubliek, Nordic Walking, de Canvaslopers zoals Koen Fillet en Geert Van Vaerenbergh, het TOPSPORT ABC …
Heel wat namen zijn de revue gepasseerd: Bert Anciaux, Jul Clonen, Ivo Van Aken, Jean-Marie Dedecker, Marc Herremans, Sven Nys, Peter Croes, Tom Boonen, Floyd Landis, Patrick Lefevere, Bart Wellens, Roger Vanden Stock, Hugo Camps, Rene Vandereycken, Paolo Bettini, Kenny Belaey, Kim Gevaert, Tia Hellbaut, Rudi Diels, mijn eigenste vrouw, mijn GSM, Joeri Jansen, Stijn Coninx, Stijn Devolder, Leo Theyskens, Midas Dekkers, Filip Meirhaege, Francois Colin, Luc Van Lierde, Johan Boskamp, Ivan Sonck en nog zovele anderen. Ik schrik er zelf van.
Ik heb ook heel wat comments gekregen, positieve en –gelukkig- ook negatieve. Sommige onderwerpen lagen blijkbaar gevoeliger dan andere. Soms provoceerde ik, soms was ik gematigd. Maar vooral probeerde ik recht voor de raap te zijn.
Soms rolde de blog er zo uit, soms was het zwoegen. Ik liet ook wel eens uitschijnen dat coachen niet altijd even gemakkelijk is, dat het wikken en wegen is, balanceren tussen zekerheid en onzekerheid. Maar ik klaag niet, zeker niet. Ik maak schitterende zaken mee, en het is zeker niet altijd kommer en kwel in mijn kleine, gevarieerde sportuniversum. Of moet bij deze foto nog meer commentaar?

17 Comments:

At 10/06/2006 12:02:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het gras ziet er inderdaad groen uit !

 
At 10/06/2006 12:14:00 p.m., Blogger DieVerr said...

Vooral diegene met zwarte t-shirt zou ik ook wel eens willen vastpakken ;-)...

Nee coach, doe vooral voort... Super interessante dingen kan je uit uw blogs halen!
Ik ben één van de 18267 die uw blog volgen!
Greetzz

 
At 10/06/2006 01:29:00 p.m., Anonymous didi said...

moet bij momenten moeilijk zijn om proffesioneel te blijven denk ik.

 
At 10/06/2006 01:42:00 p.m., Anonymous Plato00 said...

gij klein sloeberken

Ik lees je blog al sinds het begin, en het blijft me boeien.

 
At 10/06/2006 02:50:00 p.m., Anonymous ericdekort said...

aan dieverr : Waag je kans, loop erachteraan, als je ze kan grijpen binnen de 200 meter wordt je flink beloond en mag je ze eens stevig vastpakken.

 
At 10/06/2006 03:33:00 p.m., Blogger DieVerr said...

eric,
'k peins dat ze wat "snel" is...
En dan nog, ze is gelukkig... Laat het maar zo.
Zoals Paul zou zeggen, persoonlijk evenwicht is van enorm belang. Ook bij Gevaert is dit zo, dus is inderdaad wel een factor denk ik!

 
At 10/06/2006 05:06:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

En het blijft gewoonweg interessant je blog te lezen!

 
At 10/06/2006 05:51:00 p.m., Anonymous Mike said...

Het artikel begon goed. Ik las het in mijn rss-reader (zonder foto), en dan ga ik effectief naar de site om de foto te zien.
Dit is gewoon gemeen ten opzichte van de mannelijke lezers (en misschien enkele vrouwelijke, ik wil absoluut niet discrimineren).
;-)

 
At 10/06/2006 07:07:00 p.m., Blogger Jerre de sportkotter said...

Hoi Paul,

Ik lees je blog al een hele tijd en ik vind het super interessant. Ik ben lid van de supportersclub van Sven en ik zit in mijn tweede jaar sportkot aan de KUL. Ik heb je daar trouwens al een paar keer gezien.
Betreffende het probleem van Sven, het wil nu juist lukken dat ik voor kinesiologie een werkje moet maken, en ik heb als onderwerp gekozen: "Exercise in a hot environment". Er zijn verschillende patronen van vochtinname, je kan bv één keer een grote hoeveelheid drinken voor de fysieke inspanning of je kan het beetje bij beetje doen, tijdens de inspanning. In de artikels schrijft men dat je best een grote hoeveelheid vocht inneemt voor de fysieke inspanning, als je inspanning zich beperkt tot ongeveer 40 minuten. Dit komt ondermeer omdat door de grote hoeveelheid vocht in de maag er veel gemakkelijker osmose optreedt. De maag is dus sneller leeg en bijgevolg is er een groter behoud van het plasmavolume. Hieruit volgt dan weer dat het slagvolume stijgt. Nu is mijn vraag wat Sven zijn vochtinname patroon is bij een veldrit? Drinkt Sven nog tussendoor? Is dat patroon gewijzigd door de invoering om een wereldbeker cross langer te laten duren?

Misschien ter info, een goed tijdschrift waar dit en andere problemen goed in uitgelegd staan is: "The journal of sports medicine and physical fitness".

Jeroen

 
At 10/06/2006 10:13:00 p.m., Blogger DavidL said...

Damn, ik moet me dringend heroriënteren in m'n beroepskeuze. Breng jij dat aan bij Geert Paul?
Ik lees je blog met veel interesse, respect!

 
At 10/06/2006 10:17:00 p.m., Anonymous Sven said...

Paul, keep up the good work! Ik ben een fan. Bij blog twee of drie, denk ik, ben ik erin gevallen en sindsdien gaat er zelden een dag voorbij voor ik 'm lees. En ja, ik geef het toe, ik pik er af en toe iets uit waar ik mijn kleine profijt uithaal... Bedankt en tot ergens op een cross, met de caoutchoucen laarzen aan!

 
At 10/06/2006 10:49:00 p.m., Anonymous marlonvanco said...

Schone Coach, eindelijk toon je je ware gezicht, zo zien we je graag.
Klopt het dat jij de drie blitse meiden torste in een volgend shot?

:-))

ps: en zeggen dat ik ook die buurten frequenteer, helaas onopgemerkt

ps-bis: correctie, ik krijg steeds een goeiendag van Rudy Diels, tja

 
At 10/07/2006 07:01:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

Dag Jerre,

bedankt voor je info. Misschien best om te communiceren via mij email: paul.vandenbosch@scarlet.be

gr

Coach

 
At 10/07/2006 04:28:00 p.m., Blogger Cherry Blossom Girl said...

Allemaal met een stralende lach!
Werken met passie, knap!

 
At 10/07/2006 04:59:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik de zwarte met het witte t-shirt(remember de de finale van Kim, als co presentator: haa jjaaa, aaa, jajajaaa enz) kan teleen als org.. maar dit is off topic waarschijnlijk?

 
At 10/09/2006 03:46:00 p.m., Blogger Rafke Magic said...

zelden zo'n interessant volk tegengekomen op mijn werk ;-)

 
At 10/11/2006 01:02:00 p.m., Blogger Bart said...

Was ik maar coach!:))

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home