dinsdag, oktober 03, 2006

Onmisbaar

Het aftellen voor de Ironman van Hawaii is begonnen. Morgen vertrekt Marc Herremans samen met Dirk Van Gossum naar Kona. Marc heeft een bijzonder hectische week achter de rug. Opnamen met Stijn Conix en verplichtingen allerhande, het is soms niet gemakkelijk voor een atleet die niet alleen wil winnen, maar als het even kan ook het wereldrecord wil pakken. Het is echt wel tijd dat Marc al die beslommeringen achter zich kan laten.
Luc Van Lierde is al ginder, sinds vorige week donderdag. Uit de (al te) sporadische contacten weet ik dat het goed gaat met hem. Luc denkt niet aan een wereldrecord, ook niet aan winnen. Hij gaat voor een rehabilitatie, voor een plaats die moet aantonen dat hij op hoog niveau nog altijd meetelt. Luc als underdog… het is jammer dat het zo ver is gekomen voor zo’n talent.
Ikzelf ga mijn twee atleten achterna, op 16 oktober. Vroeger lukt niet. Tot zolang heb ik het gevoel dat ik hen moet loslaten. ’t Is vreemd. Ik mag alleen maar hopen dat ze geen gekke toeren uithalen en dat ze, indien nodig, zelf de nodige aanpassingen kunnen doen in hun trainingsschema. Op dat niveau wordt iedere fout immers ongenadig afgestraft. Soms voel ik me bijna onmisbaar… Eigen aan het coach-zijn, zeker?

4 Comments:

At 10/03/2006 02:17:00 p.m., Blogger jdm said...

Hoop echt dat Luc een fantastische prestatie neerzet, hij is een geweldig atleet en moet eigenlijk niks meer bewijzen! Succes voor iedereen uiteraard ginder in Hawai!

 
At 10/03/2006 02:51:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Paul,

Vergeet niet dat "de coach" daar met dirk nog steeds een fantastische adjunct heeft.
Veel succes voor alle belgjes in Kona.

Groet Peter Rwanda

 
At 10/03/2006 09:40:00 p.m., Blogger Bart said...

Alvast heel veel succes ginder!!

 
At 10/03/2006 10:00:00 p.m., Anonymous dave said...

Kom op hé mannen, nu alle trainingsarbeid omzetten. Ik duim voor jullie!!! vooral voor Luc Van Lierde, hij kan het volgens mij nog, hij mag van mij de kritiek nu de mond snoeren :-)

veel succes!!!

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home