donderdag, september 21, 2006

Straks

Eén van de eerste en belangrijkste regels in de competitiesport luidt: Onderschat nooit je tegenstander. Blijkbaar heeft niet iedereen dat door. Neem nu die gek die een briefomslag met wit poeder verstuurde naar JM Dedecker. Ik dacht onmiddellijk aan een hoogst ontvlambare stof, zo van dat soort waarmee de Boerentoren in enkele minuten tijd kan herleid worden tot een simpel boerenerf vol kakelende kippen en een mestvaalt. Het onderzoek van dat poeder leverde echter een bijzonder teleurstellend resultaat op. Rattenvergif… Man, man, man toch. Afgang. JM al eens van dichtbij bekeken? Hem al eens echt kwaad gezien? Om JM te stoppen heb je veel meer nodig, zo van die dinges die niet eens te krijgen zijn in België. Of misschien kan er een dranghek gebruikt worden. Naar het schijnt is dat wel heel efficiënt, mocht JM op zijn fiets voorbijkomen.
Ach, laat hem maar doen. Laat hem maar fulmineren tegen wantoestanden in het wielrennen, tegen de wanpraktijken in het Belgisch voetbal zoals die nu nog maar eens bovenkwamen in de BBC-reportage. Hij is de enige die er niet voor terug deinst om zijn nek uit te steken, ondanks briefkes met rattenvergif en dreigementen met rechtzaken. Trouwens, het schijnt dat van die klacht van Lefevere en Tom Boonen nog niks gekomen is. Naar het schijnt is dat voor straks, na het wereldkampioenschap. Dan zal het zijn voor straks, na de voorbereidingsperiode op het nieuwe seizoen, dan voor straks, na de klassiekers, dan voor straks, na … Jammer, jammer, jammer.

12 Comments:

At 9/21/2006 09:18:00 a.m., Anonymous Ken said...

Hey Paul,

Hoe stelt Sven het momenteel na zijn val ? Toch niet al te ernstig mogen we hopen ?!

Boonen zal volgens mij ook de klacht gewoon uitstellen, maar ik kan hem ook wel begrijpen dat het wk nu wel even voorgaat. Als trainer van Luc Van Lierde moet je wel weten dat als je mentaal niet volledig gefocust kan zijn op een wedstrijd (de belangrijkste van het seizoen) het toch niet gaat lukken, dan mag je fysiek nog top zijn.

Hoe is het trouwens met Luc Van Lierde, alles nog volgens planning ?

Groeten,
Ken

 
At 9/21/2006 09:32:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

Dag Ken,

Met Sven zal het nogal meevallen. Hij heeft nog het meest last van zijn pols. Straks gaat hij naar de dokter. Ik verwacht dat hij zaterdag terug normaal start.
Wat die klacht van Boonen betreft: een klacht indienen is heus niet veel werk, en verder is alles in handen van de advocaat. Wat ik wil zeggen is dat van die klacht (waarschijnlijk) niks zal komen, nu niet, en straks niet. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb. Een klacht zou heel wat boven kunnen halen!
Luc zit op schema. Ik denk echt dat een top-10 mogleijk is. Maar goed, zoals ik schreef in mijn blog: onderschat nooit je tegenstanders!

Paul

 
At 9/21/2006 09:48:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Inderdaad is JM blijkbaar de enige die zijn nek durft uit te steken. Bij hem gaat het echter ook om de media-aandacht. En dan is Boonen-Lefevere niet de enige die aan opbod doet. Eerst wist JM van drie renners , dan van vier , dan van 25. Bij welk getal gaan we eindigen. In plaats van indirect de wielrenners collectief te beschuldigen , zou hij beter de namen noemen die moeten genoemd worden. Maar zoals hij zelf al aangaf zou hij dat liever in televisiedebat doen. Dan is hij nog es in beeld geweest he...

 
At 9/21/2006 09:55:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Net zoals het bij Lefevre-Boonen straks straks word, zal het bij De Decker ook blijven met beschuldigingen uiten zonder namen te noemen.

 
At 9/21/2006 10:28:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

daarom zou het best zijn dat er een rechtzaak van komt. Dan kunnen we zien of er namen genoemd worden, en welke..

 
At 9/21/2006 10:42:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ongelofelijk hoe hier een rechtse opportunist, met in al zijn acties alleen maar eigenbelang, door velen opgehemeld wordt.
Jean

 
At 9/21/2006 10:47:00 a.m., Anonymous Anakin said...

JM kon die brief nooit krijgen, was het vermelde adres was dat van de politie van Dendermonde.
Die pro-tour klacht, daar zag ik de bui al van hangen toen Marc Coucke "liever" niet mee deed.

Stond gisteren in Aalter dicht bij de plaats van onheil, Sven die was ziedend, wat niet meer dan normaal was, daar zou zelfs het mengsel van rattenvergif en JM niet de rust doen weerkeren hebben

 
At 9/21/2006 11:31:00 a.m., Blogger DieVerr said...

Die rechtse opportunist doet het misschien uit eigenbelang, toch kunnen we er best waarde aan hechten: het is een kans om de boel verder uit te mesten!!!
Wat de val van Sven betreft -> Kan natuurlijk niet, toch vraag ik me af of ook Sven niet geschorst moet worden (en ik ben een Sven Nys supporter hé!)

 
At 9/21/2006 05:37:00 p.m., Blogger bewa said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 9/21/2006 11:42:00 p.m., Anonymous marlon vanco said...

Paul, ik ben ook geen doordeweekse fan van J-M De Decker, maar in zijn rol van dopingjager kan ik hem wel smaken, hij is inderdaad de enige die zoiets aandurft. Ere wie ere toekomt. En dat heeft helemaal niks met rechts vs links te maken, wel met 'recht en onrecht'.

btw, kan ik een goed woordje doen bij An Van Rie ten jouwe gunste, ze woont bij ons in de straat :-)

 
At 9/22/2006 03:33:00 p.m., Blogger bewa said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 9/22/2006 06:48:00 p.m., Blogger bewa said...

Paul en lezers,
gisteren nam ik een filmpje op van de regionale televisie AVS over het incident met Sven Nys.
Hier kan je het bekijken.

*ik diende het filmpje te verplaatsen daar de data-limiet overschreden werd*

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home