zondag, september 17, 2006

Oogcontact

Na 10 minuten wist ik het al. Een kort oogcontact en een lichte, geruststellende hoofdknik maakten duidelijk dat hij zou toeslaan, waar en wanneer hij wilde. Eén explosieve inspanning volstond om nu al de puntjes op de i te zetten. 5 seconden werden er 16, 16 seconden werden er 28 … en zo ging dat verder tot meer dan 1 minuut. Achter hem hadden ook zij het onmiddellijk begrepen, sommigen haast moedeloos verder strijdend voor de tweede plaats. Toch nog eervol voor het jonge geweld dat bleef vechten tegen de oudere garde. Hiervoor heeft hij hard gewerkt, wellicht harder dan de anderen. Er is, tot nogtoe, niks veranderd. Sven Nys won met overmacht zijn eerste wedstrijd.

12 Comments:

At 9/18/2006 01:02:00 a.m., Anonymous marlon vanco said...

Proficiat Paul, jij mag verdiend mee op dat podium.
Wij zagen een andere pupil van jou aan het werk, de onfortuinlijke Peter Croes. Hij reed plat in Mechelen, na een indrukwekkende solo-passage in de eerste ronde. Daarna beging hij bewust (?) een onvergeeflijke (ijdelheids)fout: nog minstens een half uur peddelde hij door en tussen het publiek in zijn bezwete pak. Dat kan toch niet bevordelijk zijn voor de broze spiertjes? Gestrenge coach, lees hem snel de levieten, Peter weet het helaas niet altijd beter!

 
At 9/18/2006 09:36:00 a.m., Blogger The Godfather said...

We gaan blijkbaar weer mooie zondagnamiddagen beleven in het veldrijden.
Sven en Coach proficiat.

 
At 9/18/2006 09:41:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Paul,

Klein technisch vraagje. Jij bent de enige blog in mijn rss feedreader die elke keer opnieuw al zijn zowat zijn berichtjes 'updated' en dus 'unread' zet. Zijn er nog lezers die dit ondervinden of moet ik de oorzaak zoeken op mijn eigen pc?

dvb

 
At 9/18/2006 10:16:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

@Marlon Vanco, jij weet het ook niet altijd beter ook al denk je dat....

 
At 9/18/2006 10:24:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

beste dvb,

ik begrijp weinig of niks van je vraag, maar ik probeer even advies in te winnen.

Coach

 
At 9/18/2006 11:50:00 a.m., Anonymous marlon vanco said...

@anonieme muis: hoe grijs ben je om enkel incognito te opereren, toon liever je vranke gezicht, zoals ik... op onze bek gaan doet verbaal geen pijn, sterkte gast.

 
At 9/18/2006 01:15:00 p.m., Blogger Coach Paul said...

gelijk heb je Marlon. Kritische opmerkingen worden pas geloofwaardig als ze een naam, gezicht, gestalte hebben.

Coach

 
At 9/18/2006 03:01:00 p.m., Blogger bewa said...

Prachtig Paul en Sven (of Sven en Paul)!
Kenny Belaey behaalde afgelopen weekend ook een (nieuwe?) Europese titel.
Daar ik op je blog al eerder over deze atleet las volgende vraag, coach jij hem ook?

grz.
Bert.

 
At 9/18/2006 03:51:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Marlon,
-Het weer was volgens mij gisteren in Mechelen meer dan warm genoeg om nog wat in bezweet pak rond te lopen.
-Er was helemaal geen solo-passage van Peter. Na 3km fietsen stond hij al aan de kant. (Na één ronde kwam Stijn Goris alleen door.) Mogelijk had Peter zonder pech voor een solo kunnen zorgen, hij alvast had goed gezwommen.
groet

 
At 9/18/2006 05:20:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

- in bezweet pak rondlopen is nooit goed. Ongeacht welk weertype. En er stond gisteren wel degelijk een koude wind in mechelen. Zeker met vooruitzicht op een lange vlucht naar Peking toch minstens een nalatigheid van Peter.

- Peter kwam volgens mij wel solo door (halverwege eerste ronde, aan de overkant van de aankomst). In een poging om terug aansluiting te vinden met de kopgroep na lekke band dacht ik zo.

 
At 9/18/2006 07:45:00 p.m., Anonymous marlon vanco said...

@anonymous-bis: zo dacht ik het ook gezien te hebben, ttz één prachtig solo-moment a/d overkant van de vaart, en het was inderdaad eerder fris, zo bevestigde ook mijn (volledige!) triatlonzoon, dus ik ben zeker niet subjectief, eerder fier (maar nu wijk ik af)

 
At 9/19/2006 10:45:00 p.m., Anonymous Donald said...

Voorspellingen komen uit : Hij gaat ze zèèr doen ...

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home