woensdag, september 13, 2006

Krakkemikkige looponkundigen

Zowat op het einde van de maand november 2005 kreeg ik plots 6 lopers onder mijn hoede. Nu ja, lopers... Veeleer een stel krakkemikkige looponkundigen, sommigen door verkeerde leefgewoontes verworden tot bijna schuifelende tweevoeters die de strijd tegen de aftakeling al lang hadden opgegeven, deze strijd misschien niet eens waren aangegaan. De besten moesten starten van niveau nul, sommige anderen van daar net onder. Twee dingen hadden ze wel gemeen: het besef dat het zo niet verder kon, en de vaste wil om te slagen in hun opzet: na elf maanden training de start en de finish halen van de grootste aller marathons, die van New York. Verder waren (zijn) het stuk voor stuk ook bijzonder toffe mensen. Hun namen moesten anoniem blijven, met uitzondering die van Koen Fillet die de toelating kreeg om zijn wedervaren te delen met andere muziek- en loopfanaten, want dat laatste is ook hij op relatief korte tijd toch geworden. Trouwens, als ik Koen bel, en ik heb zijn zoon aan de telefoon, dan hoor ik hem roepen: "Vader, uw trainer aan de telefoon". Ik heb zo het gevoel dat Koen nooit, maar dan ook nooit van zijn hele leven zou verwacht hebben dat hij met die zinssnede zou aangesproken worden. Gods wegen blijken ondoorgrondelijk te zijn!
Sinds maandag is een deel van de sluier der anonimiteit opgelicht. Tijdens een persconferentie zijn nu ook de overige vijf lopers in het volle daglicht getreden: Frank, Joke, Sylvie, Kristine en Geert Op de website van canvas vind je trouwens een heleboel informatie over deze getransformeerde loopuitslovers. Hier houdt de info dan weer op. Laat het me erop houden dat het een soms moeilijk begaanbaar pad is geweest, met voorziene en onvoorziene obstakels, met lichtvoetig zwevende deelnemers en struikelende, vallende en liggende marathondromers. Vanaf 15 oktober is het allemaal te volgen op "Over leven", op een moment dat ook ik nog niet kan weten hoe de afloop zal zijn. Het wordt alleszins leerrijk, en ik vermoed ook wel spannend. Ik kijk, jullie toch ook?

2 Comments:

At 9/13/2006 12:06:00 p.m., Blogger bewa said...

Grote leider,

er zitten héél veel mensen, al dan niet sportief, te snakken naar de avonturen van uw 6 pupillen.

 
At 9/20/2006 05:58:00 p.m., Blogger Rafke Magic said...

yep, 't wordt met argusogen gevolgd... 'k zal wel de videorecorder moeten programmeren voor de eerste aflevering (waarschijnlijk ook voor de tweede), want 'k ben dan net op verlof vertrokken!

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home