vrijdag, september 22, 2006

Evenwicht

Gisteren bereikte het bezoekersaantal van mijn weblog een absoluut hoogtepunt. 1350 “pageloads”, waarvan bijna 1200 unieke bezoekers die dag. Deze stijging heeft ongetwijfeld alles te maken met het incident dat Sven Nys overkwam tijdens de veldrit in Aalter. Ik ben gisteren bewust niet op dat voorval ingegaan. Ik zou mogelijk woorden gebruikt hebben waarvan ik later spijt zou krijgen. Bovendien is het voor Sven heel belangrijk dat hij dat incident zo vlug mogelijk achter zich laat, en dat hij zich terug voor de volle 100 procent concentreert op zijn sport. De grote kracht van Sven is immers, uiteraard naast zijn talent en recuperatievermogen, het evenwicht dat hij heeft opgebouwd in zijn leven, zowel sportief als privé. Het zou bijzonder jammer zijn mocht dit evenwicht verstoord worden door een ondoordachte actie, al dan niet bewust, van een dronken toeschouwer. Heel verstandig heeft Sven dan gisteren de pers van zich afgehouden. In plaats van in te gaan op interviews allerhande heeft hij zijn loopschoenen aangetrokken en een stevige duurloop gedaan, gevolgd door een al even stevige duurtraining met de fiets. Vandaag staat nog een training achter de moto op het programma. Morgen is het dan aan hem om de frustratie van zich af te fietsen. Ik hoop dat het lukt, dat hij niet onbewust een beetje zal inhouden bij het ingaan van iedere onoverzichtelijke bocht. Ik reken erop dat hij vlamt zoals vanouds, en dan zal alles weer vergeten zijn.

11 Comments:

At 9/22/2006 10:16:00 a.m., Blogger DieVerr said...

Paul
Zoals je misschien weet ben ik echt wel een fan van Sven. Dit omwille van meerdere redenen, één daarvan is het springen over de balkjes, toen ik ongeveer 16 was zag ik dit en was verkocht. Nu kan ik enorm geniet van zijn stijl van fietsen: een enorme kracht die tot uiting komt met een enorme 'flair' --> Het oogt mooi!
Toch wou ik weten wat jou mening is: moet hij gestraft worden (cfr. Bart Wellens)?

 
At 9/22/2006 10:31:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

Beste dieverr,

op de eerste plaats is het niet goed te keuren dat Sven een mep heeft uitgedeeld. Het is wel begrijpelijk. Ik zie een fundamenteel verschil tussen het gooien met bier en een actie als deze. Sven is er bijzonder goed vanaf gekomen. Iedereen weet echter dat aan 35 à 40/u frontaal op een dranghekken rijden heel anders kan aflopen. Het kon het einde van het seizoen zijn, het einde van een carrière of nog erger. Het grote verschil is ook dat de reactie van Sven een inmulsieve reactie geweest is, ingegeven in een fractie van een sec. De actie van Bart W. was weloverdacht en bewust uitgevoerd, minstens gedurende een volledige ronde voorbereid. Ik denk echt dat de wereld op zijn kop gezet wordt mocht Sven, na een dergelijke "aanslag" nog zou geschorst worden.

Paul

 
At 9/22/2006 11:06:00 a.m., Blogger DieVerr said...

Paul
Begrijpelijk is het zeker!
En de argumentatie die je geeft wat betreft de schorsing kan ik ook wel smaken, meer nog: volledig akkoord!
Komt ook nog eens bij dat wat Bart deed te zien was op het scherm (omdat het een grotere cross was). Toch kan ik ook Bart wel begrijpen, al keur ik de acties van zowel Bart als Sven zeker niet goed!
In ieder geval, bedankt voor je antwoord! Blog ze nog...
En succes met Sven dit weekend!
Als ik je blog lees trouwens, lijkt hij niet veel hinder te ondervinden...?
Greetzzz

 
At 9/22/2006 11:06:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

in dit geval is het zelfs belachelijk om die vraag te stellen - sommige mensen houden er echt van onnodige discussies op te zetten ...

 
At 9/22/2006 11:38:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Waar gaan we naartoe ? Gooien met modder ,bier, een atleet tekeer gaan met een dranghekken... En dan nog spreken over schorsing van de atleet als hij reageert. Dat Sven die kerel een goeie mep gegeven heeft is heel normaal en moet toegejuicht worden. Een sporter heeft een voorbeeldfunctie, dus moet heel braaf zijn. Ik dacht eerder dat een sportman geen vuilnisemmer is. En laat ons eerst eens het gedrag van de agressors aanpakken en niet zitten lullen over de NORMALE REACTIE van iemand die zo behandeld wordt.

 
At 9/22/2006 01:34:00 p.m., Anonymous Hank said...

Elke rechtgeaarde sportliefhebber hoopt nu dat dit incident voor Sven geen enkel gevolg zal hebben. Ik hoop van ganser harte dat hij er de volgende keer terug een lap opgeeft, zodat ze allemaal nog eens goed verschieten.

 
At 9/22/2006 02:14:00 p.m., Blogger DieVerr said...

Als je op agressie reageert met nieuwe agressie, dan weet ik niet waar het gaat eindigen... Hoezeer ik het ook kan begrijpen, echt wel, toch keur ik de reactie niet goed! Ik vroeg Paul zijn mening, ik heb ze gekregen en geef hem gelijk (ik had het zo nog niet bekeken). Als je daar niet tegen kan, blijf dan alstublieft weg van deze blog...

PS: De agressor moet zeker bestraft worden!

 
At 9/22/2006 05:31:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

paul,

effe iets anders.
omdat ik niet veel over training wist/weet had deze zomer een paar boeken over "hoe trainen voor triatlon" gelezen (huddle).
daarin staat dat een lange duurloop en lange duurtocht met de fiets uit den boze zijn.
das ongeveer het enige wat ik ervan onthouden had.

blijkbaar past sven deze combinatie(uitzonderlijk?) wel toe.
is de regel van hierboven niet correct?
kan je me een boek aanraden waarmee ik me kan bijschaven?

Merci,

Jan

ps: nu er meer dan 1000 man op uwe blog komt is het de moment om reklame te maken

 
At 9/22/2006 05:39:00 p.m., Blogger nadenker said...

Als ze een dranghekken midden op het parkoer zetten vlak na een "blinde" bocht. Je fiets breekt in twee en je geeft dan die persoon in een fractie van een seconde een mep. Kan ik niet goedkeuren, maar is wel begrijpelijk. Maar dat sommige mensen zeggen dat je dat zelf moet toejuichen, waar ben je dan mee bezig. Als je alles zo gaat aanpakken, waar eindigt het dan. Dan maak je de koers kapot. Veldrijden is nu nog een volkssport, waar massa mensen op afkomen en waar, al dan niet te veel, gedronken wordt. Waar je dicht bij de sporters kunt komen. Maar door zo'n mensen (die met bier gooien, hekken zetten op parkoer) ga het teniet, maar ook door zo'n reacties.

 
At 9/22/2006 05:59:00 p.m., Anonymous Sven said...

De man van de nadar zijn excuses al gehoord? "Ik zag dat dranghek openzwaaien en wou het nog met mijn ene hand vastgrijpen. Te laat: Sven was er al tegenaan geknald."

En nog: "We waren net met een groepje van vijftien supporters het parcours overgestoken: je tilt even zo’n nadarhek zodat je het kan opendraaien als een deur, steekt de baan over, en aan de overkant doe je het hek op dezelfde manier weer open en dicht. Alleen heeft iemand van de groep niet ik dat laatste hek vergeten te sluiten. Ik stond nog langs de afsluiting te telefoneren, toen ik zag dat het hek langzaam weer openzwaaide. ‘ Doe dat hek dicht’, riep iemand en ik stak instinctief mijn vrije hand uit. Net op dat ogenblik knalde Sven ertegenaan. Ik kon er echt niets aan doen: ik was gewoon op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment.»

Wat een dommekloot! (als het waar is, tenminste) Dat hij dronken was, ontkende hij ook nog.

 
At 9/23/2006 07:51:00 p.m., Anonymous Donald said...

Als crossliefhebber en supporter van Sven weet ik dat er op ELKE cross oversteekplaatsen voorzien zijn.
Gewild of ongewild : BLIJF VAN HET PARCOURS LOEMPE !!

Opmerkelijk detail : vrij van alle schuld gaf Zattemans toch een ander adres op aan Peter Van Den Abeele...

Ni teveel van wakker liggen Sven !

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home