zondag, augustus 27, 2006

Under level

Ik ga nog eens schrijven over iets waarover ik niet mag schrijven. Maar ik ga zeker niet meer info verklappen dan je ook al kunt vinden op de weblog van Canvasloper en radiopresentator Koen Fillet. Ik blijf dus in een veilige zone, ver weg van schadeclaims en banbliksems die oppergod Jan Vanderstraeten voor mij in petto heeft als ik mijn soms te grote mond voorbijpraat. Negen maanden geleden ben ik ingegaan op de vraag om zes fysieke underlevels (één van hen op de foto links boven) above the level te krijgen, meer bepaald aan de start van de marathon van New York. In eerste instantie dacht ik dat mijn bijdrage zich zou beperken tot het aanschaffen van startnummers en het boeken van vliegtuigtickets en hotelvouchers. Fout, ik moest hen zodanig leren lopen dat ze ook nog eens de finish zouden kunnen halen. Gekkenwerk, dacht ik toen. Maar goed, iets of wat coach gaat zo’n uitdaging niet uit de weg. We zijn nu aanbeland op 10 weken van de startdag, nog 70 dagen scheiden ons van D-day. Gisteren voerde ik een lactaattest uit. Een zoveelste stap om de training te “finetunen”. Voor de ene was deze test al wat geruststellender dan voor de andere. Maar toch, ondanks alle informatie weet ik na negen maanden maar één ding, namelijk dat ik nog niks weet. Ik weet niet wie blessurevrij aan de start gaat komen, ik weet nog minder wie de finish zal halen. Worden het er zes, vijf of maar ééntje? Of zal ik daar misschien moederziel alleen staan? Zal ik zelf, onvoldoende getraind, de meubels moeten redden? Zeg het me, en ik ben je eeuwig dankbaar. Gisteren kregen we de gelegenheid om de eerste drie afleveringen eens te bekijken. Misschien zie ik het als betrokkene te veel door een gekleurde bril, maar ik vond het in ieder geval bijzonder goed meevallen. Sfeervol, dynamisch, boeiend en leerrijk voor iedere jogger die ambities heeft om zijn grenzen te verleggen van Athene tot Marathon. En vooral met bijzonder veel respect voor de deelnemers. Kijken, vanaf 15 oktober, zes weken lang op Canvas.

3 Comments:

At 8/28/2006 10:15:00 p.m., Anonymous de niet geselecteerde said...

ben zeer benieuwd !
ben niet door selecties geraakt.
Net zoals 1994 anderen.
Ik schaam me dus nie :-)

 
At 8/28/2006 11:56:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

die underlevels zijn wel met hun gat in de boter gevallen, ja !

 
At 8/30/2006 01:09:00 a.m., Blogger Geert Gitaar said...

@anonymous:
Klopt ! Uren onder de douche gestaan om die vettigheid weg te krijgen.

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home