woensdag, augustus 02, 2006

Talent

  • Dinsdag 18 juli: 6 u training met beklimming van de Tourmalet, Col d'Aspin (2x) en Plat d'Adet.
  • Woensdag 19 juli: 4 u training met beklimming van Hautacam
  • Donderdag 20 juli: 5 u training met beklimming Soulor en Hautacam
  • Vrijdag 21 juli: 1 u losrijden
  • Zaterdag 22 juli: 5 u training met beklimming Tourmalet en Luz Ardiden
  • Zondag 23 juli: 6 u training met beklimming Superbagnères, Peyresourde, Aspin en Tourmalet

Plant Lance Armstrong een come-back? Reed Alexander Vinokourov in de Pyreneeën alle frustraties uit zijn lijf? Niks van dat alles. Dit is het trainingsprogramma dat tweedejaarsbelofte Pieter Jacobs afwerkte tijdens een stageweek in het hooggebergte. Pieter, stil, rustig, maar niet minder gedreven en ambiteus, zoekt de zwaarste confrontaties op, op training en in wedstrijden. Tijdens de voorbije jaar zette hij in de Giro delle Regioni en in de Ronde van Navarra zijn voet al naast de allerbeste amateurs. Klasse te koop, maar toch nog met een hele weg te gaan. Ik hoop voor Pieter dat de zaak Landis geen losse flodder zal zijn in een zwerm gedopeerde duiven. Ik hoop dat de zuivering in het peloton doorgaat, en dat over enige tijd renners nog enkel zullen afgerekend worden op talent en trainingsarbeid. Ik zeg het jullie, we hebben dan weer een echte topper.

15 Comments:

At 8/02/2006 08:28:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Laten we hopen dat hij kan gevrijwaard blijven van prestatie-bevorderende middelen en zo kan doorstoten naar de top. Helaas is de wielerwereld nog altijd besmet met het virus, laat hem gespaard blijven van enige infecties. Maar dat moet wel lukken met jou begeleiding zoals het ook met sven, peter en luc lukt. Succes ermee Paul.

 
At 8/03/2006 01:20:00 p.m., Anonymous een fan said...

paul,

blijkbaar heb je met je 'Schellens-verhaal' enkele slapende honder wakker gemaakt! Na de morgen vandaag ook artikel in nieuwsblad ivm vriendpolitiek schellens-clonen-van aken-ansiaux. En zo zien we het graag, de onbekwaamheid van anciaux & co moet regelmatig eens aan de grote klok gehangen worden. Alleen, ik vrees dat jij een postje in het topsportbeleid van Van Aken nu wel op je buik kan schrijven :). Toffe blog trouwens, je slaat heel vaak de nagel op de kop !

mvg

een fan !

 
At 8/03/2006 04:10:00 p.m., Anonymous Paul said...

Dag Fan,

het enige jammere aan de hele zaak is dat Schellens het slachtoffer zou worden. Maar zover zal het wel niet komen.
En van dat postje: dat is zowat het laatste dat ik ambieer. Ik doe mijn ding wel, zonder de "visie" van het kabinet van de minister te moeten volgen.

gr

Paul

 
At 8/03/2006 06:49:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo Paul.

Ik zou graag enkele boeken van je kopen. Ik informeerde bij proxis, maar daar zeiden ze dat ze problemen hadden met de leverancier.

Weet jij waar ik er wel nog aan kan komen? Bedankt.

 
At 8/03/2006 10:51:00 p.m., Anonymous Karel P. said...

Nog ivm de zaak-Schellens, Paul:

1) De beste stuurlui staan altijd aan wal. Nu kan jij er niet aan doen dat ze je aan wal gezet hébben (en zo te zien maal je er ook niet meer om), maar wat ik dan wel mis bij het lezen van je kritiek op de bananenrepubliek: hoe zou jij het dan wél aanpakken? (Voor zover je dat natuurlijk in 2 regels kan samenvatten...)

2) De kritiek (van jou en anderen) op de hele affaire is (uiteraard) gedeeltelijk terecht, maar (gelukkig) is iedereen het er ook over eens dat Gerrit deze "kado" dubbel en dik verdiend heeft. Het was misschien wel hóóg tijd dat een "veteraan" nog zo eens beloond wordt, ook al is het de omgekeerde manier van werken en denken van wat heden ten dage gangbaar is. Maar juist daarom: hoeveel jonge gasten wanen zich tegenwoordig al geen vedette vooraleer ze ook maar iets van betekenis gepresteerd hebben? Talentvolle jongeren vinden het hoe langer hoe meer dan normaal dat ze in de watten gelegd worden vooraleer ze ook maar eens deftig getraind hebben (cfr. ook eerdere commentaar van Wim Van De Putte). In zo'n decadent klimaat creëer je natuurlijk geen topsportkarakters! Misschien moeten we in onze (sport)maatschappij maar terug van mentaliteit veranderen, terug naar de tijd van weleer, waarnaar jij, Paul, ook heimwee hebt. De tijd van toen, waarin Vlamingen meestreden voor de eindoverwinning in de Ronde van Frankrijk en op de Olympische Spelen nog goud veroverden in het fondlopen. Misschien komt die tijd wel terug, als de Keniaanse en Ethiopische regeringen naar Westers model ook eieren gaan leggen onder hun eigen jeugd, en wij tegelijkertijd het roer gaan omgooien. Gerrit Schellens begon pas op zijn 27ste aan zijn triatloncarrière en combineerde één van de meest veeleisende sporten (zowel op het gebied van tijdsinvestering als op fysiek vlak) met een fulltime-job tot op zijn 39ste. Het laatste wat er van mijn AA-Drink-teamgenoot gezegd kan worden, is dat hij zijn mager loon gestolen heeft. Hij weet tenminste wat (ervoor) WERKEN is. Niet alleen omhooggevallen specimen kunnen er een voorbeeld aan nemen. Dat zijn loon uit de atletieklade moet komen en niet uit een andere kast, is een ander probleem. In een maatschappij als de onze mogen er voorzieningen voor topsporters zijn, en als blijkt dat die in België tekortschieten... Misschien wordt er nu weer wat verder over nagedacht. Sportminnend Vlaanderen blijft hopen.

 
At 8/03/2006 11:35:00 p.m., Anonymous Paul said...

Karel,

ik denk dat we het er samen over eens zijn dat Gerrit Schellens een geweldige atleet is (de beste die we hebben op de lange afstand) en steun verdient. Heel de heisa gaat trouwens niet om de persoon van Schellens. Wat ik aanklaag is de manier waarop het weer allemaal gebeurt. Federaties krijgen een onvoldoende over de hele lijn, hardwerkende atleten die resultaten behalen worden aan de kant gezet, er wordt geschermd met nieuwe visies en "ontwikkelings-lijnen". Federaties moeten hun geld efficiënt beheren, het topsportklimaat moet veranderen in België... Ik zeg alleen maar dat - volgens mijn bescheiden mening - constructies zoals opgezet met Gerrit NIET thuishoren in een topsportbeleid en dat ze duur woordengebruik reduceren tot lachwekkend hol woordengebral. Ik weet waarover ik het heb. Ik heb al een aantal discussies achter de rug met BLOSO over "visies" of gebrek eraan om atleten voor te bereiden op de O.S. Ik heb de tijd meegemaakt (echt niet lang geleden) dat een top-10 plaats of top-5 plaats op een W.K. lange afstand zero appreciatie kende, dat de lange afstand op zich quantité negligable was wegens niet Olympisch. Ook toen is daar plots door een aantal manipulaties verandering in gekomen.
Trouwens, ik heb lang getwijfeld of ik over de "bananenrepubliek" zou schrijven, en de enige reden hiervoor is dat ik het echt gun aan Gerrit om gesteund te worden. Maar als ik weet hoe moeilijk het is om gehoord te worden, en hoe weinig rekening gehouden wordt met mensen die misschien iets kunnen bijbrengen, dan zou het me enorm verwonderen mocht hier uiteindelijk iets uit voortvloeien. Gerrit zit wel safe. Het is trouwens al heel verwonderlijk dat mijn blog zoveel heisa teweeg brengt, en blijkbaar is opgepikt door een aantal kranten. Of hadden zij nog andere bronnen?
Dan nog iets. Eigenlijk is mijn blog een beetje mijn hobby, mijn speeltje, een middel(tje) om echt wat info te geven van achter de schermen. Er moet dan ook niet al te zwaar aan getild worden. 't Zijn maar wat ideetjes van een (gelukkig onafhankelijke) eenling die wel eens vecht tegen windmolens. Ik besef maar al te goed dat nu al messen geslepen worden voor als het minder goed met mij (en mijn atleten) gaat. 't Zal dan bukken worden. Geen probleem, mijn rug en reflexen zijn nog goed.

 
At 8/04/2006 12:03:00 a.m., Anonymous Karel P. said...

Beste Paul,

Dank u voor de (snelle en volledige) reactie. Wees in elk geval gerust: ik ben overtuigd dat je weet waarover je hier op je weblog praat, en da's meteen de reden waarom ik die zo graag volg. En ik ben duidelijk niet alleen. Onderschat je jezelf?

Doe zo verder met je weblog.
Nog veel succes, ook "in the field"!

Van harte,
Karel

 
At 8/04/2006 12:19:00 a.m., Blogger wimvdputte said...

Paul,
Verzoek: Als je er tijd en zin in hebt moet je maar eens iets schrijven over de Topsportscholen. Daar wil ik dan wel eens commentaar op geven.
Groeten,
Wim

 
At 8/04/2006 08:38:00 a.m., Blogger wim said...

Om zomaar zonder blikken of blozen te schrijven dat Gerrit de beste LD atleet van ons land is vind ik schrijven met oogkleppen op. Marino en Rutger geven hem op z'n minst gezegd toch wel stevige concurrentie !

 
At 8/04/2006 09:18:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

nu Marlon met "vakantie" is, ga ik het riskeren om ook nog eens te reageren, het is wel grappig, Paul toont respect voor één van zijn talentvolle pupils, ik zie onderaan staan "9 comments" en denk: "interessant!" en het gaat terug over de bananenrepubliek! Ach ja, ik ga Pieter Jacobs in ieder geval in 't oog houden.

 
At 8/04/2006 11:33:00 a.m., Blogger Coach Paul said...

Wim,

je hebt gelijk. Misschien is Marino wel de beste van het hele stel, momenteel zeker en vast beter dan Rutger.
Marino, Rutger en Gerrit. Voeg daarbij Luc VL, in wie ik erg geloof. De discussie wie de beste is is een luxeprobleem.

Paul

 
At 8/04/2006 09:05:00 p.m., Anonymous mathieu said...

hallo paul,

weet je soms toevallig waar ik ergens ritten kan vinden voor in de alpen? zou graag enkele bergen als alpe d'huez, galibier, croix de fer en zo opfietsen... maar weet niet echt goed hoe ik daar ter plaatsen mn weg zal vinden ;)

dank u

 
At 8/05/2006 11:38:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

@mathieu

http://www.climbbybike.com/

 
At 2/21/2007 05:04:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Excellent, love it! Sealy mattress sales Insurance for tour operator foam mattress topper kim possible hentai dryer for home Meridia online overnight Childrens &aposs shelves You must have the usb supplement installed Drawings of 1973 chevrolet monte carlo Golf free slot machines mortgage refinancing miami destiny big naturals

 
At 3/01/2007 08:10:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Very nice site! » »

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home