zondag, juni 04, 2006

wielrenner voor één dag

Straks ga ik slapen met een lichte wroeging. Als coach ben ik een heel klein beetje in de fout gegaan. Peter Croes ging vandaag van start in Madrid voor zijn eerste wereldbekerwedstrijd, en Sven Nys moest in Ronse Filip Meirhaeghe partij geven in de derde manche van de Benelux-Cup mountainbike. Madrid ligt nu wel niet bij de deur, en bovendien ook nog lichtjes uit de richting, maar de afstand Lichtaart - Ronse overbrug ik in amper 90 minuten tijd. En toch had ik deze morgen andere plannen. Vandaag stond Tilff - Bastogne - Tilff op het programma, de Luik-Bastenaken-Luik voor wielertoeristen. Met meer dan 8000 passeerden we de inschrijftafel. Een kleurrijke bende, in alle maten en gewichten, voorzien van minstens twee gevulde drinkbussen, energiebars en -gels, een regenvestje voor het geval dat, armstukken en reservebandjes. Er werden pelotonnetjes gevormd, hier en daar werd alles 'op een lint getrokken', en bij zijwind werd er in waaiers gereden. Er werd gedemarreerd, achter auto's gereden en op de steilste hellingen zetten sommigen ontmoedigd de voet aan de grond. Ik hoorde zuchten, kreunen en steunen op de onverbiddellijke Cote de la Redoute, daar waar Frank Vandenbroucke Michele Bartoli eens diep in de ogen keek, nu al zo lang geleden. De opeenvolging van klimmen en dalen deed nu eens het tempo stokken, dan weer opvoeren naar haast gevaarlijke snelheden. "Klootzak" riep de mij onbekende Piet, toen ik hem iets te enthousiast voorbij reed nadat ik in zijn wiel eerst enkele kilometers beschutting tegen de wind had gezocht. Heerlijk was het, eens wielrenner te zijn voor één dag.

8 Comments:

At 6/06/2006 11:56:00 p.m., Blogger bewa said...

Paul mogen we je tijd weten?
In deze pdf (foto's) ben je niet terug te vinden?!

Dank.

 
At 6/07/2006 11:31:00 a.m., Anonymous paul said...

Ingeschreven door een vriend, terwijl ik op de fietsen lette. Nummer 13 duizend en zoveel (denk ik). gemiddelde snelheid op snelheidsmeter 27.5, over het parcours (2)dat niet 120 km maar 132 km lang was.

 
At 6/28/2006 05:21:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

 
At 7/18/2006 09:52:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

 
At 7/20/2006 03:00:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

 
At 7/21/2006 11:36:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

I find some information here.

 
At 2/03/2007 11:34:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

That's a great story. Waiting for more. plumpers fucking hardcore Anal delinquents

 
At 3/16/2007 11:17:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Where did you find it? Interesting read film editing classes

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home