maandag, juni 26, 2006

Sterk

"Ik voel vandaag geen greintje vermoeidheid. Ik ben net twee uurtjes gaan losfietsen, en mijn gemiddelde snelheid bedroeg 33 km/u. Zomaar, handen losjes bovenop het stuur, zonder enige inspanning. Ik begrijp echt niet wat er gisteren is fout gegaan. Ik had vóór de wedstrijd wel een flauw gevoel in de benen. Misschien is het niet goed geweest om zo volledig te recuperen na de laatste rit in de Circuito Montanes, zonder mijn motor nog eens goed te laten draaien." Aan het woord Sven Nys, de day after. Helemaal niet aangeslagen, gretig om terug te trainen, de oorzaak eerder zoekend in te weinig, dan wel in te veel trainen en wedstrijden rijden. "Hou je maar aan het schema dat je deze week voor ogen had, ongeacht die debacle van gisteren" antwoordde hij nog, nadat ik opperde om misschien voor alle zekerheid het trainingsvolume terug te schroeven. "Zondag vlieg ik er opnieuw in, en met minder dan een top-3 zal ik dan echt niet tevreden zijn. Ik moet wel, nu ik het vertrouwen heb gekregen van de topsportmanager en het BOIC." Vorige week donderdag hadden we een vrij cruciale meeting gehad op het BOIC. Daar werd beslist om Sven, in de aanloop naar de Olympische Spelen, te steunen op dezelfde manier waarop andere kanshebbers gesteund worden. "Ik heb mijn ontgoocheling al redelijk goed onder controle. Ik moet nu vooruit zien. Zondag is het de Marc Herremans Classic, en binnen minder dan vier weken komt er weer een nieuwe wereldbekerwedstrijd aan, in Canada. We zullen samen met mijn vader (trainer) eens overlopen wat er fout is gelopen, en hoe we dit verder zullen aanpakken. Ik voel me nog wel redelijk kapot." Peter Croes, terug thuis na zijn matte prestatie in het Franse Autun. Ontgoocheld, maar ook weer klaar om de handsschoen op te nemen. "Mijn rug doet pijn, mijn nek, mijn schouders. Ook mijn buikspieren, aan de linkerkant, voelen pijnlijk aan. De slag die ik op mijn kuit gehad heb valt nog mee, hoewel ik daar het meest voor vreesde. Morgen heb ik een afspraak met mijn osteopaat. Hij zal wel mijn bekken terug moeten rechtzetten. Maar het komt wel in orde voor de wedstrijd van volgende zondag!" De coach is weer eens gerustgesteld. Sterke gasten. Het zit goed in het kopke, bij alle drie, en dus bij alle vier.

1 Comments:

At 2/21/2007 01:29:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

That's a great story. Waiting for more. Tall vitamins Nexium bad effects Bankruptcy+debt+settlement+vs vitamin picture Buying vitamins in mexico gigit model http://www.acyclovirduringpregnancy.info megamen vitamines vitamin b6 serotonin impotence heart disease

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home