woensdag, juni 14, 2006

Sex met die blonde, euh bal

Echte toppers, en daarmee bedoel ik niks meer of niks minder dan echte toppers, hebben geen sportpsycholoog nodig. Topprestaties zijn niet alleen het resultaat van fysieke kwaliteiten, maar ook, en misschien meer nog, van mentale kracht en weerbaarheid. De minste zwakte wordt afgestraft in minuten, seconden, tienden of zelfs honderdsten van een seconde, bijna altijd het verschil tussen top en subtop. Georges Leekens was het vorige week helemaal niet eens met deze stelling. Kan best, en mag ook. Een voetbalcoach is geen coach van individuele atleten, en ik begrijp dat visies dus wel eens kunnen verschillen. Gisteren werd me echter plots heel veel duidelijk, tijdens het lezen van een interview met Ronaldinho, de primus inter pares onder de voetballers. Ik citeer: "Ik eet met een voetbal, ik slaap met een voetbal. Als het kon, zou ik zelfs met een voetbal vrijen." Eten met een voetbal is iets of wat onhandiger dan eten met mes en vork, maar goed. Ermee slapen kan handig zijn om tijdens je droom een penalty binnen te trappen, maar ermee vrijen... Ik vraag me eigenlijk af wat hem tegenhoudt. Een perfect ronde vorm, meestal een cmbinatie van zwart en wit, heerlijk kneedbaar als hij niet helemaal is opgepompt. Wat is er dan fout? Een te klein gaatje? Gebrek aan tepels? Te stroef? Misschien kan Ronaldinho best toch eens gaan praten met een psycholoog, of godbetert met een psychiater. Mogelijk maakt een gewone bloedname ook al veel duidelijk. Wedden dat er toch één of andere gigantisch afwijkende waarde te vinden is die dergelijke onzin begrijpelijk maakt. P.S. Ik ben weg, tot dinsdag. See you!

2 Comments:

At 6/17/2006 12:52:00 p.m., Anonymous David said...

hehe das een goejke da van ronaldinho

 
At 2/14/2007 06:37:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home