donderdag, juni 22, 2006

Naïef

Beste Erik, ik hou van mensen met een uitgesproken mening, van mensen die altijd en onder alle omstandigheden voor deze mening durven uitkomen. Ik hou van flamboyante underdogs met een grote muil die, dikwijls tegen beter weten in, wild om zich heen schoppen naar echte en vermeende tegenstanders. Ik hou van outcasts, zelf verklaarde verschoppelingen, die soms redevoerend, dikwijls wauwelend wroeten om hun grote gelijk te halen in de zo onrechtvaardige wereld rondom hen. Een lichte vrolijkheid maakt zich dan ook van mij meester als zo'n underdog dan uiteindelijk, zelfs na jaren, zijn gelijk haalt tegenover al diegenen die dachten dat hij uitgespurt was, die verkeerdelijk dachten dat hij spurten verwarde met sputteren. En toch voelde ik onderhuids al enkele dagen een zekere onrust. Een goede vriend van mij, atletiekkenner pur sang, voorspelde het me. "Die Wymeersch hangt één van de volgende dagen." Misschien keek hij in een glazen bol, of stond hij in rechtstreeks contact met Delfi. Misschien was zijn uitspraak wel het resultaat van doodsimpele logica. Topprestaties op 36-jarige leeftijd, na jarenlange deemstering; opvallende spieraangroei op al te korte tijd; ondoordachte uitspraken in het eigen atletiekmilieu... Beste Erik, ik ben weer eens naïef geweest. Paul

10 Comments:

At 6/22/2006 11:38:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

12 juni: Succes en verheerlijkt worden om wat je doet en wie je bent.
22 juni: 36 jaar,+ 10 dagen ouder,dezelfde jarenlange deemstering, nog altijd dezelfde spiermassa, dezelfde ondoordachte uitspraken maar nu wel voldoende om afgemaakt worden.
Het kan verkeren.

 
At 6/22/2006 01:56:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Is de coach niet al te snel met z'n conclusies? Een jaar of 2 geleden was Lei Clijsters ook snel met z'n ideeën over de biceps van Henin. Straks schrijft iemand dat de nek van Kim Gevaert er dikker uitziet dan vorig jaar (letterlijk dan) enz. enz.

 
At 6/22/2006 11:05:00 p.m., Anonymous paul said...

Op 12 juni waren er nog geen dopingproducten gevonden ten huize E.W. Toen was hij inderdaad dezelfde als nu, maar toch helemaal anders dan ik dacht. Het kan inderdaad verkeren, en zoals ik schreef: ik ben naïef geweest!

Wat betreft het "al te snel zijn met zijn conclusies": als ik de media moet geloven zijn er dopingproducten gevonden bij E.W. En dan, beste anonymous, dan kan maar één conclusie getrokken worden, en wel heel vlug: jammer, maar heel vlug verdwijnen uit de sport. Ik bedoel dan ook: heel vlug!

 
At 6/23/2006 09:38:00 a.m., Anonymous piet peters said...

"Als ik de media moet geloven", inderdaad. Da's precies wat ik bedoel. De media kletsen tegenwoordig maar raak, zeker in de eerste uren van een nieuwe zaak. Eerst schieten en dan vragen stellen. Lees de kranten eens na van de eerste Chinees-dagen. Welke namen werden allemaal genoemd en gesuggereerd. Heel wat bleken er te kloppen, maar anderen wachten nog altijd op minstens een rechtzetting en eigenlijk ook wel excuses. Voor mensen die onterecht genoemd worden, is hun reputatie evengoed naar de haaien. Als straks officieel bevestigd wordt wat nu mogelijk een roddel is, ben ik het 100% eens met coach Paul: "meteen afvoeren, zo'n bedriegers", maar tot dat moment vind ik het gepast even af te wachten. (En nu even proberen die 'anonymous' te vervangen door mijn naam 'Piet'.)

 
At 6/23/2006 01:40:00 p.m., Blogger pietje velo said...

Is het niet erg dat een mens zich afvraagt of er nog topsporters zijn die GEEN doping gebruiken. Om de twee dagen verschijnt er wel een nieuw doping'bommetje' in de pers. En misschien zijn die berichten in de pers niet altijd even correct, het is ondertussen toch wel duidelijk dat zowat elke sport serieus bevuild is door doping. Dubbel respect dan ook voor de sporters die wel eerlijk zijn en die vaak het onderspit moeten delven tegen gedopeerde tegenstanders.
Geschikte maatregelen/controles zijn dan ook dringend nodig. Nu meer dan ooit als je het mij vraagt!

 
At 6/24/2006 06:00:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

de val zal lachen nu ze den wymeersch aan den boom kunnen laten hangen.

Ondanks dat em doping zondaar is vind ik wymeersch toch eenv an de beste atletiek atleten uit belgie. Een beeje een mond dat mag wels hier, daar gaat hem nu ook dubbel voor bestraft worden. Mjah kvond dat hem soms toch gelijk had.

Kvind at de meeste federaties in topsport enzo toch wakel staan. Talent is er overal. Maar goei begeleiding door dik en dun.Dus niet te veel wedstrijd minimum criteria enzo das niet overal. Ziet naar alan webb t'een jaar ijzer sterk dan een jaar minder blijft gefinancierd en wat geburt er het jar drop bammm... 3:50 mijl en dan 13:10 op de 5 kilometer.Als ik zo lees in zen interview dan begrijp ik dat hij met een belgisch top sport comitee na zen eerste succesjaar alle support kwijt was.

 
At 6/25/2006 12:32:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Paul,
Ik ben het ook helemaal eens met Peter Pieters. De laatste maanden hebben we zoveel van die zaken gehad waarbij er bij (top)sporters doping gevonden zou zijn. Meestal blijkt er dan bij de centrale figuur stront aan de knikker te zijn maar tegelijk worden er ook een aantal namen genoemd die er niks mee te maken hebben. Bij de zaalk Bruylants een aantal maanden geleden werd ineens half het veldrit peloton (Van Santvliet,Vanthourenthout, tot Sven Nijs toe) genoemd. De correcte link met de hoofdverdachte volgde meestal weken later in de binnenpagina's van dezelfde kranten die eerst met de namen kwamen. Toch oppassen dus met namen noemen wil ik maar zeggen.

 
At 6/25/2006 09:08:00 p.m., Blogger Coach Paul said...

De centrale figuur blijkt in deze zaak dan ook Erik Wymeersch te zijn. En nog eens, ik ben de eerste om blij te zijn indien Erik Wymeersch vrijuit zou gaan. Ik hoop dat ik duidelijk geweest ben: ik hou van underdogs, knokkers, gasten met een vrank bakkes, vooral als dit alles gepaard gaat met prestaties. Maar ik vrees dat deze zaak stinkt, omwille van stront aan de knikker. Ik vrees dat Wymeersch "het" zitten heeft. Een aanhoudingsmandaat wordt niet zomaar met een maand verlengd, huiszoekingen worden niet zomaar uitgevoerd. En fabeltjes dat de gevonden pillen niet van hemzelf zijn, maar van zijn Griekse trainer, daar geloof ik niet in. Jammer voor Wymeersch, jammer voor de atletiek, jammer voor de sport.

 
At 6/27/2006 11:29:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nu ook dr. Lebon in de zaak vernoemd wordt, vrees ik -nee, hoop ik- dat het niet enkel EW is die zal hangen.
Het dopingsysteem moet er uit, want heren, we mogen niet naief zijn:
het ís er.

groet

 
At 2/06/2007 08:56:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Keep up the good work » »

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home