zondag, juni 11, 2006

En garde

Vanmorgen ben ik op tijd opgestaan, wegens te veel bezig zijn met bezige-bij-bezigheden. Wroeten aan mijn weblog, geholpen evenwel door de fraaie voorzet van Marlon. Hoog ben ik opgesprongen, de bal binnengekopt, zoals het hoort, diep in de hoek, hopelijk buiten bereik. Ik kan wat hebben van Marlon, de schitterende weblogschrijver, gesjeesde woordenartiest en artistieke sportfanaat, zelfs kritiek op Marc H. Daarna vlug maar toch grondig geknutseld aan trainingsschema's, verloren werk dikwijls na een onverwacht telefoontje van betrokken atleten, kwetsbaar en wispelturig zoals alleen sportmannen kunnen zijn. Met Marc en Mieke naar een brunch geweest van "To Walk Again", noodzakelijk en verwacht, maar daarom niet minder een prettige acte de présence. Dan maar zelf de fiets op, want zondag wacht de "kale", diep in de Provence, en vooral hoog, spottend met al wie overmoedig is en zich hooghartig te barsten stampt met een te grote plateau of een te klein kamwiel. Van mij hoeft hij niets (meer) te vrezen, ik heb vorig jaar mijn les geleerd, kilometers lang zelfs, vrezend dat ik bij mijn laatste beklimming de top niet meer zou halen, uitgeput, gedehydrateerd, wit van weggetrokken bloed en te veel verloren zout. Nog wat emails gelezen, beantwoord en gefabriceerd over onderwerpen allerhande, in de juiste stemming gebracht door de loepzuivere Ipodklanken van het nooit te veel gehoorde en daarom nooit afgezaagde Crazy van Gnarls Barkley, ergens onbestemd en moeilijk exact te situeren rondzwervend midden mijn hersenpan. Mijn dag eindigt stilaan, alles is trouwens eindig. Een dag, een week, een maand, een jaar, een leven. Ik mag er niet bij stilstaan, de 50 is in zicht. Ik snak nu nog naar enkele bladzijden uit "En Garde", de nieuwe Van Loock en Sluszny, relatieve nieuwkomers in de Vlaamse literatuur, excuseer, Literatuur, boeiend, gedurfd, een verademing, ronduit knap. Morgen is er weer een dag.

3 Comments:

At 6/12/2006 09:03:00 p.m., Anonymous marlon vanco said...

Amaai Paul, jij haalt zelfs de wereldsingle Crazy van Gnarls Barkley uit de pot, ook die hippe kost verorber jij, een alleseter en een fijnproever tegelijkertijd, hoeveel levens ben jij bezig met te leven? Jij handelt niet alleen in kwantiteit, maar ook qua qualitate sla je prachtig om je heen. Enfin 'slaan', je lijkt me ook een zachte zalver als het moet. Een hele meester en een heelmeester, opererend op talent en temperament.

gegroet,
Marlon V.

 
At 12/12/2006 04:09:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
» »

 
At 2/22/2007 03:27:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Very cool design! Useful information. Go on! » » »

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home