donderdag, juni 29, 2006

Bang

Ondanks alle geruchten over doping, ondanks inside-informatie, ondanks een natuurlijke afkeer van valsspelers, ondanks wat dan ook ben ik altijd, van zover ik me herinner, een geweldige wielerfan geweest. Ik was een hevige supporter van stadsgenoot Rik Van Looy, ik verzamelde als snotaap prentjes van al wie ook maar ooit in een professioneel team zat of had gezeten. Noël Forré, Edgard Sorgeloos, Patrick Sercu, Jean-Baptist Claes, Willy Vannitsen, Guido Reybrouck, ze zaten allemaal gevangen, mooi gesorteerd in mijn plakboek. Als kind had ik al een fiets met een kromme guidon, nu staat er in mijn inkomhal een prachtige Colnago te blinken. Mijn schaarse vrije tijd breng ik door op een weinig comfortabel zadel, ik maak en maakte schema's voor sommige van de beste renners van België. Jarenlang zat ik haast ieder weekend naast Valerio Piva in de volgwagen van het semi-professionele ASLK-Eddy Merckx-team. Ik volg de klassiekers op de voet, en de bergetappes in de Tour vind ik schitterend, heerlijk om mee te maken. Ik heb op l' Alpe D'Huez naast Van Impe gelopen, en ik heb daar de zwanezang van Eddy Merckx meegemaakt. Didi Thureau heb ik met schuim op de lippen hopeloos zien vechten om zijn gele trui te behouden, en tientallen magere achterblijvers heb ik met mededogen een zetje gegeven, in de hoop hun lijdensweg naar de top iets te verlichten. Ik heb zowat alle grote Alpencols met de fiets verkend, mezelf het snot voor de ogen gereden op de Mont Ventoux, en op vlakke wegen ben ik ongelukkig als mijn snelheidsmeter een gemiddelde snelheid van minder dan 30 km/u aangeeft. Daarom ben ik nu bang, bang voor wat komen gaat in de Tour. Bang dat mijn geliefde wielersport een definitieve nekslag wordt toegediend.

5 Comments:

At 6/30/2006 08:08:00 a.m., Anonymous Mike said...

1: Didi Thureau heb ik met schuim op de lippen hopeloos zien vechten: heroisch!
2: Renners die koersen winnen met rondspetsend schuim op de lippen.: gedopeerden (Morgen wordt het niet beter

???

 
At 6/30/2006 08:37:00 a.m., Anonymous paul said...

Beste Mike,

ik begin met "ondanks"...

vriendelijke groet

Paul

 
At 6/30/2006 09:48:00 a.m., Blogger Geert Gitaar said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 2/16/2007 07:02:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Looking for information and found it at this great site... Visa master card merchant services tamps orlando Chevorlet equinox husky floor mats Red color coffee makers levaquin Coffee makers plastic taste Arizona fire alarm association Slot machine bet elk area rugs for sale on line Venlafaxine and low doses of risperidone how to incorporate a business in california Best deal business small voip  thephonegenie

 
At 3/16/2007 05:02:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Enjoyed a lot! »

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home