dinsdag, mei 23, 2006

Vrijspraak

"Zeer dringend! Ondergetekende gerechtsdeurwaarder brengt U ter kennis dat een exploot, voor U bestemd, heden alhier werd aangeboden. Maar aangezien, na herhaald bellen en kloppen, niemand opent, zo werd dit exploot ter uwer beschikking afgegeven op de POLITIE-AFHAALPOST van Uw politiezone (...)". Gelukkig bleek mijn voordeur nog onbeschadigd te zijn. Het "exploot" loog er echter niet om: "Wij, Procureur des Konings, gelasten en bevelen aan elke hierote bevoegde gerechtsdeurwaarder of agent van de openbare macht te dagvaarden: (...) om te verschijnen de .... om 9.00 uur voor de politierechtbank zitting houdend te (...) om aldaar zijn/haar verweermiddelen voor te dragen en op onze besluiten het vonnis te horen uitspreken. BEKLAAGD als hebbende te Arendonk op 29 januari 2006 (...)" Ik bleek op betrokken dag op de autosnelweg de wegcode niet gerespecteerd te hebben, en ter hoogte van een mobiele werkplaats 119 km/u te hebben gereden, daar waar 70 km/u de maximaal toegelaten snelheid was. Ik was fout, zo fout als maar kan. Maar toch ga ik verzachtende omstandigheden pleiten. Mijn verdediging zal er ongeveer zo uitzien: "Geachte heer de voorzitter. Je moet me begrijpen. Op die ochtend was ik verstrooid, in gedachten verzonken. Ik was op weg naar een wedstrijd en overliep alle mogelijke wedstrijdscenario's die mijn poulain naar de overwinning zouden kunnen leiden. Ik analyseerde zijn tegenstanders en schatte de impact van de ijskoude weersomstandigheden in op zijn kansen. Om eerlijk te zijn, de flits bracht me maar even uit mijn concentratie. Ik had, toen nog, andere zorgen om mijn hoofd. En zie, mijn voorgevoel zou me niet bedriegen. Even vóór vier uur in de namiddag gebeurde het. Juist, net dan schoof het voorwiel van Sven Nys onderuit. Weg overwinning, weg titel. Een bittere pil, voor Sven, maar ook voor mij als coach en vriend van Sven. Ben ik nog niet genoeg gestraft? Ik vraag om uw begrip, en dus om de vrijspraak." Ik kan alleen maar hopen dat de voorzitter geen supporter is van B.W.

6 Comments:

At 5/24/2006 08:03:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

je kan het ook eens proberen met: "geachte heer de voorzitter, ik was stomdronken en had dan ook niet gezien dat ik een mobiele werkplaats voorbijreed". tijdelijk ontoerekeningsvatbaar heet zoiets

 
At 5/25/2006 12:09:00 a.m., Blogger kris said...

Paul, je mag verklaren wat je wil maar bij zulk een onredelijk verschil (in snelheid) zal de rechter er waarschijnlijk geen "oor naar hebben". Ik zou vooral vermijden de toorn van de rechter op te wekken door met een verhaal af te komen dat hij (of zei) al 1000 maal heeft gehoord... hij is al 1000 maal belogen! :-)

 
At 5/25/2006 09:10:00 a.m., Anonymous coachpaul said...

Blijkbaar ontgaat sommigen de humoristische ondertoon van dit tekstje...

 
At 5/25/2006 09:36:00 a.m., Blogger Double-U said...

Lees ik dat goed dat je in Arendonk geflitst bent ? Als inwoner van dit pitoreske dorpje (hum hum) ben ik zelf zowat al in half België geflitst behalve in Arendonk zelf. Ik wist niet dat ze hier zelfs al mobiele werkplaatsen uitgevonden hebben :)

Soit, de kans is wel groot dat de politierechter een BW fan is. Dat is in deze regio wel meer het geval ;)

 
At 5/26/2006 10:17:00 a.m., Blogger kris said...

wel Paul, tot zover ontgaat me niets, denk ik, maar grappig of niet, van te grote snelheidsverschillen word ik ernstig. Verwacht je anders van iemand op twee wielen die al driemaal van de weg "geplukt" is door een verstrooide bestuurder?

 
At 2/17/2007 12:18:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

This is very interesting site... discount tattoo removal ca acyclovir 400mghydrocorisone 2.5 Anti spyware spy ware http://www.beckettfootballcardmonthly.info/Do-it-yourself-dishwasher-repair.html 1968 chevy corvair monza convertible

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home