maandag, mei 22, 2006

"Ben je tevreden?" deel 2

0:58 lees ik ondertussen rechts onderaan op mijn beeldscherm. En nog ga ik niet slapen, niet vooraleer ik u deelgenoot het gemaakt van het zoveelste kippenvelmoment dat Marc mezelf en duizenden toeschouwers heeft bezorgd in Lanzarote. Nog maar eens perfect bijgestaan door zijn vriend en buddy Dirk Van Gossum (een standbeeld voor die man!) begon hij om 7.00 u 's ochtends aan een onwaarschijnlijke raid rond het eiland, tegen de wind, berg op en af, langs de plek die voor hem alles in een ander perspectief heeft geplaatst. In totaal 226 kilometer, louter op armkracht, deels in de Atlantische Oceaan, deels op een fietsparcours met een hoogteverschil van 2600 meter, deels op en af langs de zeedijk van Puerto del Carmen. 14 uur en enkele minuten had hij ervoor nodig, en mocht hij niet 10 kilometer hebben moeten wheelen met een lekke band, dan was zijn vooropgesteld doel van minder dan 14 uur, 3 uur sneller dan het vorige wedstrijdrecord, een feit geweest. Voor de zoveelste keer doceerde Marc in het vak doorzetting en positivisme. Aanschouwelijk onderwijs wordt zoiets genoemd. Ik was blij dat ik de les mocht volgen, helemaal van op de eerste rij. "Jij bent geen Ironman, Marc. Jij bent meer dan een Ironman." Dat zei een oudere deelnemer, die uitgeput, net als Marc, op een veldbed aan een baxter lag. Wat kan ik anders doen dan me daarbij aan te sluiten. Tevreden.

5 Comments:

At 5/22/2006 07:41:00 a.m., Blogger DavidL said...

Ik heb gisteren de beelden gezien op televisie. Topklasse!

 
At 5/22/2006 05:52:00 p.m., Anonymous Lucas said...

Monumentaal , De Belgische Sportman met voorsprong.

 
At 5/22/2006 06:11:00 p.m., Anonymous kath said...

een fantastische prestatie !!!!!

 
At 2/17/2007 12:28:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Looking for information and found it at this great site... »

 
At 3/17/2007 04:57:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP film editing schools

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home